Interview met mooimaker Anne-Marie

Anne-Marie (57) woonachtig in Schijndel, werkt 2,5 jaar bij Maxim’s, eerst in de winkel en daarna de FB shop.

Welk beroep deed je voordat je bij Maxim’s kwam werken?
Ik heb jarenlang in het onderwijs gewerkt, maar toen ik kinderen kreeg, besloot ik thuis te gaan werken. Ik startte een webwinkel in houten speelgoed—zelf gebouwd en beheerd.

Toen kwam ik de vacature bij Maxim’s tegen, en ik dacht meteen: Dit is iets voor mij! De kleding sprak me aan en het team leek me onwijs gezellig. Niet lang nadat ik in dienst trad kwam er binnen Maxim’s een kans om de Facebook Shop mee op te zetten, en toen begon het online avontuur weer te kriebelen.

Ik mocht het mee vanaf nul opbouwen—supertof! Noem me gerust chef FB shop :). Ik werk vijf dagen per week, zodat ik altijd bereikbaar ben voor onze volgers die online willen shoppen (en dat zijn er inmiddels heel wat!).

Mijn zoon heeft PDD-NOS, waardoor ik thuis alles tot in detail en heel gestructureerd moest plannen. Dat komt me bij Maxim’s goed van pas; met al dat geshop is een beetje structuur namelijk geen overbodige luxe ;).

Wat is voor jou het hoogtepunt tijdens een werkdag bij Maxim’s?
Collecties vliegen hier soms de deur uit en dan grijpen klanten wel eens mis. Het moment dat ik een klant kan helpen en alle maten die ze nodig hebben, ook echt op voorraad zijn? Dat is echt een feestje! 🎉

Wat is het grappigste / leukste wat je ooit hebt meegemaakt als ‘digitale mooimaker’?
Dit was echt té komisch! Als een klant iets via Facebook koopt, stuur ik altijd een betaalverzoek met hun achternaam erin. Op een dag had een mevrouw een blouse besteld en ik stuurde haar het betaalverzoek. Krijg ik ineens een berichtje terug: “Waarom stuur je me een betaalverzoek voor een broek? Ik heb een blouse besteld!”

Blijkt dus dat haar achternaam ‘van de Broek’ was! Ze dacht serieus dat ze per ongeluk een broek van €49,95 had gekocht. We hebben er samen zo om gelachen!

Hoe zorg je ervoor dat een gesprek met een klant fijn afgerond wordt?
Het belangrijkste vind ik om oprechte aandacht te geven. Ik probeer echt mee te denken met wat ze nodig hebben en maak graag tijd voor hun, ook al is het “maar” online. Het voelt soms echt alsof ik met een goede kennis praat, en dat maakt het werk zo leuk!

Omschrijf werken bij Maxim’s in 3 woorden.

  1. Gezellig (altijd een fijne sfeer)
  2. Teamgevoel (we doen dit echt samen 💪)
  3. Druk (altijd volle bak hier, never a dull moment!)

Wat is jouw alltime favorite kledingitem?
Zonder twijfel: blouses! Ik voel me er altijd netjes en verzorgd in, zowel zakelijk als privé. Een blouse kan altijd!

Welk advies zou je iedereen willen meegeven?

Sta wat vaker stil bij hoe mooi je bent! Dat heb ik hier echt geleerd. Ik zie dagelijks zoveel verschillende vrouwen met allerlei vormen en maten, en het mooie is: iedereen is mooi op haar eigen manier. Dus wees lief voor jezelf, trek iets aan waar jij je goed in voelt en straal het uit! ✨💖

Dit artikel verscheen eerder in ons MXMS magazine. Ook werken bij ons team? Bekijk hier onze vacatures.